Leven in IJsland - Reisverslag uit Kópavogur, IJsland van Leanne Koppenaal - WaarBenJij.nu Leven in IJsland - Reisverslag uit Kópavogur, IJsland van Leanne Koppenaal - WaarBenJij.nu

Leven in IJsland

Blijf op de hoogte en volg Leanne

16 Februari 2015 | IJsland, Kópavogur

Dag 8
Vandaag staat er weer een tour op het programma, deze keer de South Shore Adventure met Ian. Mijn belevingen tijdens deze tour zijn weer allemaal te lezen op mijn tour blog, die te bereiken is via de link onder mijn naam op de website van Gateway to Iceland: http://gatewaytoiceland.is/about-us.

Als ik terugkom van de tour ben ik kapot, snel koken dan maar, weer zalm, deze keer met stokbrood met kruidenboter.

Dag 9

Ik probeer om vandaag niet uit te slapen, maar het lukt niet, waarschijnlijk omdat ik bij de eerste keer dat de wekker afgaat, een stemmetje in m’n achterhoofd hoor zeggen: “ zet uit die wekker, je wordt de hele week al vroeg wakker”. Als ik eenmaal wakker ben ga ik weer de stad in, met het idee dat ik nog niet alles gezien had. Ik pak de bus en stap uit als ik downtown ben.

Als ik eenmaal een tijdje rondloop begin ik te denk, “ misschien heb ik vorige week toch wel alles gezien”. Ik loop een van de vele boekenwinkels die Reykjavik heeft binnen en hier vindt ik een boek dat ik al een tijdje wilde lezen, maar niet voor de E-reader kon vinden. Ik koop het boek en loop weer naar buiten, waar ik nog even in de kou blijf lopen voordat ik besluit iets warms te gaan drinken. Als ik eenmaal een kop koffie heb, sla ik mijn nieuwe boek open.

Na ongeveer een uurtje, besluit ik dat het tijd is om weer verder te gaan, ik moet nog naar Kringlan, de shopping mall, om eindelijk eens een Ijslandse Sim-kaart aan te schaffen. Kringlan blijkt best wel groot te zijn, dus ik loop er even rond voordat ik de Nova shop gevonden heb. Als ik hier binnenloop snap ik niet meteen hoe het werkt, ik kijk rond, er zijn mensen die een nummertje trekken, en er hangt ook een bord waarop ze de nummertjes kunnen oproepen, oke! nummertje trekken dus. Ik trek nummertje 59, op het bord staat nummer 46, nog even wachten dus. Terwijl ik sta te wachten, kijk ik rond, en dan valt me iets op. Hij kwam later de winkel binnen dan ik! En zij ook! En die winkel medewerker was net toch iemand anders aan het helpen? Maar op het bordje staat nog steeds nummer 46! Oke dat systeem wordt dus niet gebruik, dan maar gewoon bij de toonbank gaan staan zodra de eerstvolgende klaar is.

Als ik de winkel uitloop heb ik een gloednieuwe Simkaart, en ik loop nog even rond, op de eerste en tweede verdieping zijn het vooral kledingwinkels, met veel te dure kleding! En nog een paar boekenwinkels, en terwijl ik er net nog een downtown bezocht heb kan ik het toch niet laten om ook hier nog even binnen te lopen. Op de derde verdieping bevinden zich allerlei eetgelegenheden en een bioscoop! Geen idee hoe ze dat doen, gezien het winkelcentrum bijna elke dag om 18 uur al dichtgaat.

Als ik weer terug ben in het B&B begin ik met koken, en daarna lees ik verder in mijn nieuwe boek, dan is het tijd om te gaan slapen, want morgen mag ik weer aan het werk!

Dag 10 – 14

De hele werkweek is vrijwel hetzelfde, ik sta op, ontbijt en loop naar de bushalte. Deze week begin ik iets meer met het echte werk, ik beantwoord e-mails en telefoontjes en ik begin ook zelf boekingen te verwerken. Het weer is heel afwisselend, de ene dag hebben we sneeuw, de andere dag regen en de dag erna weer sneeuw, het is ook duidelijk iets kouder dan vorige week. Geen tours deze week, ze zijn of allemaal vol, of ik heb de tour al gedaan en het is eigenlijk ook elke dag veel te slecht weer om te gaan. Op vrijdag doe ik na het werk weer boodschappen, en het blijkt toch iets lastiger om met twee tassen door de sneeuw te lopen., ach bewegen is goed voor je zeggen ze.

Dag 15

Zaterdag, Valentijnsdag! Het is rotweer! Het waait en het regent keihard. Ik moet de was doen vandaag, en gezien ik bij de boodschappen van gisteren ben vergeten wasmiddel te halen, loop ik maar even naar de (veel duurdere) winkel op de hoek van de straat. Als ik hier eenmaal ben ik aan de voorkant helemaal doorweekt. Ik koop de goedkoopste doos (met ik hoop wasmiddel, staat namelijk alleen in het Ijslands op de doos), en ik loop weer terug, als ik bij het B&B kom ben ik aan de achterkant ook helemaal doorweekt, zo ik kom niet meer buiten vandaag!

Het wassen blijkt iets lastiger dan gedacht, gezien het wasmachine zo ongeveer uit de steentijd stamt. Na een half uur geprobeerd te hebben tekens te ontcijferen, geef ik maar gewoon een willekeurige draai aan de knop, in de hoop dat het gewoon schoon wordt. Na anderhalf uur ga ik op de gok kijken of het schoon is, niet dus! Nog maar een draai aan de knop, en maar weer hopen, Deze keer wordt het eindelijk schoon, en de droger blijkt iets makkelijker te zijn. ’s Avond blijkt dat ik vandaag toch niet alles kan wassen, omdat er maar tot 22:00 uur gewassen mag worden, dan komt mijn beddengoed morgen wel aan de beurt.

Dag 16

Ik neem me voor om vandaag eindelijk te proberen om te gaan hardlopen, ik trek mijn sportkleren aan pak de rest van mijn was die ik ondertussen wil wassen, en werp dan een blik naar buiten. Sneeuwstorm!!!! Daar gaan mijn goede voornemens. Ik gooi de was in het wasmachine, en ga terug naar mijn kamer, en als ik een half uur later weer naar buiten kijk, is het droog, yes!

Ik zet mijn hardloop app aan en ga erop uit, het begin is makkelijk, maar dat is ook niet gek gezien het B&B bovenop een heuvel staat en ik geen andere keus heb dan naar beneden te rennen. Ik loop richting het water, waar ik op mijn eerste dag in Ijsland ook ben langsgelopen, heerlijk die zeelucht erbij. De terugweg blijkt inderdaad veel moeilijker, Pff die heuvel is veel stijler dan ik eerst had gedacht, maar ik krijg het voor elkaar en wanneer ik bij het B&B kom voel ik me geweldig.

Ik ga weer bij mijn was kijken, en merk dat het wasprogramma nog helemaal niet begonnen is, oke nog eens aan de knop draaien, nee nog steeds niks. Dit probeer ik een tijdje en dan doe ik het deurtje open en weer dicht, en hoppa! De deur zat dus niet goed dicht. Ik neem een douche en als ik daarna naar buiten kijk sneeuwt het weer, en het houdt niet meer op, precies het goede moment gekozen om te gaan lopen dus. De rest van de dag doe ik niks bijzonders en ’s avonds slaap ik heerlijk in mijn schone bedje! Morgen weer werken.

Ik vind het nog steeds leuk om jullie reacties te krijgen dus.... tik gewoon een paar woordjes om me te laten weten wat je van mijn reisverslagje vindt! :D

  • 16 Februari 2015 - 20:48

    Conny:

    hoi Leanne leuk om je te volgen langs deze weg
    Je schrijft het ook super leuk op .. Misschien een boek
    Schrijven de avonturen van Leanne

  • 16 Februari 2015 - 21:03

    Caroline:

    Hartstikke leuk om je verslagen te lezen wijffie.
    Je maakt nog eens wat mee!
    En zo is het ook net of je toch niet zo'n eind weg bent

  • 19 Februari 2015 - 22:47

    Oma Vink:

    Ik heb nu pas je verslag gelezen leuk Gr oma opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leanne

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 20207

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Ísland!

25 April 2010 - 07 Januari 2011

Deutschland !!

Landen bezocht: